Serwis pieców gastronomicznych – gdzie i kiedy serwisować piec konwekcyjno parowy?

Serwis pieców gastronomicznych – gdzie i kiedy serwisować piec konwekcyjno parowy?

Gastronomiczne piece konwekcyjno-parowe są w branży wyjątkowo wartościowym sprzętem usprawniającym pracę w kuchni i zapewniającym najwyższej jakości gotowanie. Te najwyższej klasy są wyjątkowo trwałe, odporne na intensywne użytkowanie i przygotowane z myślą o wieloletniej eksploatacji, ale nawet one będą wymagały okresowych przeglądów technicznych i serwisu, by działać bez zarzutów przez wiele lat. Gdzie i kiedy serwisować piece konwekcyjno-parowe?

Kiedy serwisować piec konwekcyjno-parowy?

Pierwszym i najważniejszym przypadkiem, w którym konieczne jest wezwanie serwisu do pieców  konwekcyjno-parowych jest oczywiście pojawiająca się usterka, która uniemożliwia prawidłowe działanie pieca lub korzystanie z jego poszczególnych funkcji.

Problemy z zasilaniem elektrycznym, gazowym, panelem sterowania pieca, regulacją temperatury i wilgotności czy innymi funkcjami pieca powinny być jak najszybciej zgłoszone do specjalistycznego serwisu, który może zająć się piecem danej marki i zagwarantować jego sprawną naprawę.

Poza przypadkami awarii, serwis pieców konwekcyjno-parowych warto przeprowadzać regularnie w celu sprawdzenia sprawności wszystkich pracujących elementów, podzespołów i zastosowanych technologii.

Częstotliwość takich przeglądów będzie różna w zależności od intensywności korzystania z urządzenia, a nawet rodzaju potraw jakie są w piecu przygotowywane. Dobierając piec konwekcyjno-parowy u sprawdzonego dostawcy warto już w trakcie wyboru dopytać o zalecaną częstotliwość okresowych przeglądów technicznych, dostępny serwis oraz umowy serwisowe, w ramach których przeglądy wykonywane są w krótkim czasie od zgłoszenia, z pełnym sprawdzeniem działania wszystkich elementów maszyny.

Nawet najwyższej klasy sprzęt, wymaga okresowych przeglądów technicznych i serwisu.
Celem zagwarantowania bezpieczeństwa i pewności, że powierzają Państwo urządzenia we
właściwe ręce, warto skorzystać z usług specjalistów. Oferujemy Państwu profesjonalny serwis
urządzeń gastronomicznych, z zachowaniem wszelkich standardów jakości.
Nasi technicy posiadają wieloletnie doświadczenie i udokumentowane uprawnienia SEP elektryczne, gazowe oraz chłodnicze.

Co zostanie sprawdzone podczas serwisu pieca gastronomicznego?

Przeglądy i serwis pieców konwekcyjno-parowych będą opierały się o podstawowe działania kontrolne i analizy pracy, na podstawie których wszystkie możliwe usterki i awarie lub drobne uszkodzenia będą mogły zostać wykryte odpowiednio wcześniej.

Serwis przeprowadzi kontrolę pieca pod kątem wydajności, kontrolę wszystkich czujników, elementów wykonawczych, zaworów, temperatury, połączeń elektrycznych, nastawienia zabezpieczeń elektrycznych oraz parametrów zasilania urządzenia. Podczas przeglądu przeprowadza się także analizę błędów wewnętrznych, błędów układu sterowania i oprogramowania oraz sprawdzenie szczelności instalacji gazowej, ciśnienia gazu, oraz emisji spalin.

piec gastronomiczny

Jak często i gdzie wykonywać serwis pieców konwekcyjno-parowych?

Pamięć o konieczności wykonania regularnych, okresowych przeglądów technicznych i kontroli serwisowych dla pieca konwekcyjno-parowego może uchronić kuchnię przed nieplanowanymi awariami sprzętu i koniecznością wyłączenia go z pracy. Podczas serwisu przeprowadzone zostanie:

  • odkamienianie generatora pary oraz komory pieca,
  • czyszczenie oraz odkamienianie układu hydraulicznego i dysz natryskowych,
  • sprawdzenie poszczególnych elementów wykonawczych,
  • wymiana elementów zużytych.

Zauważenie jakiejkolwiek oznaki powyższych powinno być dobrym czasem na przeprowadzenie serwisu – pierwszy kamień czy lekkie zużycie elementów z czasem doprowadzą do poważniejszych awarii.

Piece konwekcyjno-parowe należy serwisować u specjalistów. Firmy oferujące obecnie sprzedaż wysokiej klasy pieców do gastronomii rozpoznawalnych marek, np. Rational, będą często jednocześnie prowadziły obsługę serwisową korzystając z szerokiej wiedzy i zawodowego doświadczenia swoich sprzedawców i techników w zakresie możliwych usterek technicznych.

Korzystając z takiej obsługi można uniknąć niespodziewanych kosztów naprawy w nieautoryzowanym serwisie oraz mieć pewność, że pomiędzy kolejnymi pracami i przeglądami pozostanie zachowana ciągłość jakości kontroli czy wymienianych elementów.